מחפשים גנן מומלץ? השאירו פרטים וכבר חוזרים!

חיפוי קרקע לגינה

זקוקים לגנן לצורך ביצוע חיפוי קרקע לגינה? אתר 'גננים פלוס' מאפשר להשוות מחירים בין גננים מאזור מגוריכם אשר מבצעים חיפויי קרקע מאבני טוף, חלוקי נחל, חצץ וסוגים נוספים.  

הוספת חיפוי קרקע לגינות ע"י גננים מומלצים

בין אינספור הפעולות שניתן לבצע על מנת לשדרג את הגינה, הוספה של חיפוי קרקע הוא ללא ספק אחת הדרכים המועדפות על ידי רבים. בין אם אתם במסגרת הקמת גינה חדשה ובין אם במצב בו אתם מבצעים עיצוב של הגינה הקיימת, חשוב לבחור גנן מומלץ ומקצועי שיבצע את המלאכה. לרוב ניתן להיעזר בגנן ובידע המקצועי שלו על מנת להתאים את סוג החיפוי לאזור הספציפי בו תרצו לשלב אותו תוך התחשבות בתנאי השטח, הצרכים השונים והתקציב הקיים לעבודה.

חיפוי לגינה

מהו חיפוי קרקע לגינה?

לפני שנתחיל לדבר על סוגי החיפוי השונים ועל אופן ביצוע העבודה, נסביר מהו למעשה חיפוי קרקע לגינה. כאשר מדברים על חיפוי של קרקע בשטח הגינה הכוונה היא לפיזור של חומרים מסוגים שונים באזור מסוים על מנת להוסיף שכבה חדשה על פני האדמה (או כל משטח אחר) במטרה לקבל מראה ייחודי ואסתטי וגם למטרות נוספות וחשובות לא פחות, אשר עליהן נרחיב בהמשך. 

כמה עולה לבצע חיפוי קרקע לגינות?

מחיר חיפוי לגינה נע בדרך כלל בין 40 ש"ח ל- 100 ש"ח למ"ר. יש לקחת בחשבון שמחיר חיפוי קרקע לגינה עשוי להשתנות בין גינה לגינה על סמך פרמטרים שונים כמו גודלה של הגינה, סוג החיפוי שמיישמים וגם מורכבות העבודה ותנאי השטח השונים. אלמנט נוסף שמשפיע הוא העבודות המקדימות שיש לבצע בשטח ולעיתים קרובות הגנן נדרש להכין את השטח ולפנות אותו מפסולת או רכיבים אחרים. מחפשים גנן שיבצע חיפוי לגינה בזול? תוכלו למצוא אותו כאן אצלנו באתר בקלות.
 

מחיר ממוצע לחיפוי גינה (לפי מ"ר)

מחיר ממוצע לחיפוי גינה (לפי מ"ר): 70 ₪

טווח מחיר גבוה 100 ₪

טווח מחיר נמוך 40 ₪

מהם היתרונות של חיפויים לגינה?

למעשה לחיפויים לגינה יש לא מעט יתרונות ועל אף העובדה שהיתרון הבולט לעין הוא כמובן בפן האסתטי, החיפוי יכול לעזור מאוד גם לצורך הקטנת פעולת האידוי של המים ולניצול מירבי של ההשקייה בגינה. בנוסף החיפוי מאפשר לתחום אזורים בגינה ולבצע הפרדה ויזואלית בין אזור לאזור וכמובן להכניס צבע וגיוון. בנוסף החיפוי מאפשר לשמור על טמפרטורה נמוכה בגינה ואף יכול למנוע הגעה של מזיקים שונים אל הקרקע שיצריכו הזמנת ריסוס.

סוגים נפוצים של חיפוי לגינה:

בחירה של חיפוי לגינה צריכה להתבצע רק לאחר הבנה והכרה של הסוגים השונים הקיימים כיום בשוק. להלן הסוגים הנפוצים שניתן למצוא בגינות בישראל:

  • שבבי עץ לחיפוי גינה: שכבה של שבבי עץ מחזיקים בדרך כלל לפחות במשך 5 שנים. הם אינם מזיקים לצמחייה מאחר ומדובר בחומר אורגני.

  • חיפוי גינה באבנים: חיפוי אבן לגינה העשוי מאבן גיר או אפילו אבני צור וגם יכולים להשתלב בצורה נהדרת. ניתן למצוא כיום אבני חיפוי לגינה במגוון רחב של גדלים החל מגודל של 2.5 ס"מ ועד לגודל של 12 ס"מ ואף יותר.

  • חיפוי קרקע באמצעות טוף: חיפוי טוף נהדר לשמירה על לחות בגינה. חיפוי לגינה עשוי טוף הוא למעשה חיפוי מסוג אנאורגני ומחזיק לזמן בלתי מוגבל מבלי להתקלות.
     
  • חיפוי גינה עם חלוקי נחל: דעו שניתן גם לחפות את רצפת הגינה שלכם בחלוקי נחל, אותם ניתן להשיג במגוון רחב של צבעים ונראויות. בנוסף, למי שהצמחייה שלו חשובה לו - נדגיש ששימוש בחלוקי נחל מאפשר למי ההשקייה להיספג בצורה טובה יותר, תוך שימוש קטן יותר של מים ונוסף לכך, חלוקי הנחל גם אוגרים בהם נוזלים, מה שמאפשר הזנה מאוחרת יותר של מים. למידע נוסף בנושא עיצוב גינה עם חלוקי נחל.

מצאו גנן לביצוע חיפויי קרקע לגינה שלכם

חשוב לדעת שלא כל גנן מבצע חיפויי קרקע לגינה וזאת מאחר והעבודה מצריכה ידע ומקצועיות. טרם הוספת החיפוי, נדרש לבחון את תנאי השטח השונים, לבצע מדידות ולבצע את העבודה בצורה אחידה כך שלא יהיו אזורים בהם כמות החיפוי גדולה ביחס לשאר האזורים. במקרים רבים נדרש להוסיף יריעה על הקרקע וזאת במטרה למנוע גדילה של עשבים בחלקה בה נמצא החיפוי.

חיפוי קרקע לגינה

קצת על התהליך של חיפוי גינה

לפני שמתחילים תהליך של חיפוי קרקע לגינה, חשוב להכין את השטח בצורה טובה. יש לבצע ניכוש של העשבים באיזור ואף להזמין שירותי הדברה לצורך יצירת שטח סטרילי מעשבים שוטים. בשלב הבא ניישר את השטח ונתחיל למדוד את האזור באמצעות מטר. במידה ובחרנו בחיפוי שאינו אורגני, חשוב להקפיד ולפרוס יריעת פרליג מה שיוצר הפרדה בין החומר של החיפוי לקרקע שמתחתיו ומונע הגעה של עשבים לאזור. לאחר מכן יש לפזר שכבה אחידה של בין 7 ס"מ ל-10 ס"מ בהתאם לסוג החיפוי הנבחר. לעיתים נרצה לשלב גם בצידי החיפוי תוחם שיבצע הפרדה מהשטחים הסמוכים.

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-9985378

פתרונות חיפוי לגינה בפריסה ארצית

דרך אתר גננים פלוס תוכלו לקבל מענה עבור ביצוע חיפוי לגינה מצפון ועד דרום. אנו מרכזים גננים מומלצים בכל אזורי הארץ אשר מבצעים הקמות של גינות חדשות וגם תחזוקה שוטפת ובמסגרת עבודתם גם יודעים לשלב בגינה את הוספת החיפוי. בואו לקבל עד שלוש הצעות מחיר שונות לביצוע החיפוי ולבחור בהצעה המשתלמת ביותר מתוכן.

שאלות נפוצות אודות חיפוי גינות:

להלן מספר שאלות נפוצות, בנוגע לחיפוי של גינה, שנשאלנו על ידי גולשי אתר 'גננים פלוס'

מה ההבדל בין חיפוי אורגני לחיפוי אנאורגני?

חיפוי לא אורגני הוא למעשה חיפוי שלא מתכלה כמו למשל אבני טוף או אבני מדרך. לעמת זאת חיפוי אורגני מתכלה לאורך הזמן ונדרש להחליפו אחת לכמה שנים. בין החיפויים האורגנים הנפוצים אפשר למצוא קליפות עץ, עלים יבשים ועוד.


באיזה צבעים ניתן למצוא את חיפוי הטוף לגינה?

הצבעים הנפוצים הם צבע חום או שחור או טוף מעורב (שחור עם חום) 


האם ניתן לשלב צמחייה בתוך שטח החיפוי?

בהחלט. נדרש לבצע פריסה של מערכת השקייה וליצור חורים ביריעה מתחת לחיפוי.